Kampanie linków sponsorowanych a pozycjonowanie i optymalizacja

Wyszukiwarka jest dzisiaj również miejscem, gdzie toczy się walka o klienta, chociaż nie zawsze my, jako jej użytkownicy, zdajemy sobie z tego sprawę. W wyszukiwarkach odbywa się pozycjonowanie oraz kampanie linków sponsorowanych. Dzięki nim można wypromować stronę naprawdę na bardzo dobrym poziomie, zwiększając jej widoczność oraz liczbę odwiedzin. Przyjrzyjmy się nieco bliżej temu, czym odznaczają się i czym się różnią te dwie formy promocji w wyszukiwarkach.

Linki sponsorowane są widoczne na pierwszy rzut oka – pojawiają się one dla danego słowa kluczowego na górze oraz na prawym boku okienka wyszukiwarki. Można od razu je zobaczyć, ponieważ są one na szarym tle. Można wykupić je od firm, które zajmują się prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych. Z kolei pozycjonowanie to zespół działań, które mają na celu naśladowanie naturalnego pozycjonowania się strony w Internecie. Jeśli strona jest, ogólnie mówiąc, wartościowa, wtedy też jest ona na lepszej pozycji. Gdy jest przeciwnie, wtedy jest na tych dalszych.

Pozycjonując stronę, sztucznie podnosi się jej pozycje, więc nie widać samych działań pozycjonujących, ale ich rezultat, co wpływa na dużą skuteczność takiej formy promocji, gdyż większość osób po prostu nie wie, że ma z nią do czynienia. Każda z tych form reklamy jest zatem inna, ale reklamodawcy najchętniej wybierają pozycjonowanie stron, ponieważ jest tańsze i skuteczniejsze.